Notice

논문 심사위원 위촉(Nomination of Thesis Committee) 및 논문 디펜스(Thesis Defense)관련

페이지 정보

작성자 신소재공학과 작성일21-06-15 18:28 조회233회 댓글0건
12344

첨부파일

본문

아래 내용은 참고용입니다.(매 학기별로 변경될 수 있습니다)

The contents below are for reference only.(It can be changed every semester) 


1. 학위수여 희망자 관련 안내사항 (필독)
① 붙임의 석박사학위논문 작성 가이드라인을 반드시 정독하시어 양식이 잘 준수되었는지 확인하시기 바랍니다.
학위논문은 오래 보관된다는 사실을 기억해주시고 반드시 양식 준수를 해주시기 바랍니다.

② 기존 학과별 템플릿 제공에서 공통 템플릿으로 변경하였습니다. 템플릿 사용시에도 반드시 가이드라인을 읽고 작성해주시기 바랍니다.
③ 논문 심사위원 위촉, 논문승인서 제출 프로세스가 변경되었습니다. 포털을 통해 심사위원을 위촉하고, 논문심사위원 위촉서와 승인서를 모두 시스템 업로드하는 형식으로 변경되었습니다. (원본은 소속 단과대학 교학팀/학부행정실 로 제출해주시기 바랍니다.)
④ 논문 작성 전 과정에서 연구윤리를 반드시 준수해주시기를 부탁드리며, 연구윤리 서약서(필수 제출)를 작성하면서 해당 내용도 숙지해주시기 바랍니다. 연구윤리 서약서 제출기간: 심사위원 위촉서 제출시 함께 제출
(연구 윤리 관련 참고 사이트: https://www.cre.or.kr/ , UNIST 연구처 홈페이지 https://research.unist.ac.kr/research-information/research-ethics/ )
⑤ 본 공지사항 내용은 학교 공통 사항이나, 학과(부)/전공별 추가 요건이 있을 수 있으니 학과(부)별 졸업요건도 반드시 확인하시기 바랍니다. (프리디펜스는 학교 공통 요구사항이 아닌 학과(부)별 요구사항이니 각 학과(부) 담당자에게 문의하시기 바랍니다.)

2. 학위논문 디펜스 방법 안내
① 디펜스 방식
- 코로나 19 감염병 진행상황을 고려하여 ① 온라인 / ② 오프라인 / ③ 온오프라인 동시 진행 중 학생 - 심사위원단(주심, 부심)이 협의하여 심사 방식 선정(학생이 입국 불가로 인하여 해외에 체류하는 경우에도 동일 기준 적용하나, 지도교수의 지도에 따라 진행하여야 함)​
- 단 ② 오프라인 / ③ 온오프라인 동시 진행 방식을 채택하는 경우, 심사 참여 인원의 2배 이상이 수용 가능한 강의실 또는 회의실 활용을 권고합니다. 예) 심사 참여인원 6명 = 12명 이상 수용가능한 강의실 예약하여 활용

② 서명을 받아야하는 양식의 활용 방법
- 전자서명의 활용이 가능합니다. 단, 전자서명의 해상도가 너무 떨어지지 않도록 확인해주십시오.
- 심사위원위촉서: 포털 시스템을 통하여 심사위원 입력, 학생 본인 및 지도교수의 서명 득하여 제출(전자서명 활용이 가능하며, 부심의 서명은 생략해도 됩니다. )
- 학위논문승인서: 외부심사위원이 온라인으로 참여하셔서 실제 서명을 받기 어려우신 경우 붙임파일 내 학위논문 승인서 pdf 양식을 활용하셔서 전자서명을 취합받아 사용하실 수 있습니다. (스캔본을 활용하시는 경우 해상도가 떨어질 수 있으니 가급적이면 붙임으로 드리는 양식을 활용 권고)


1.Notification for graduation (Degree conferment)

①Please use attached ‘Guideline’ to check whether you have followed guidelines of thesis writing properly, and submitted related documents. Please remember that your thesis will be kept and recorded afterwards and make sure you comply with the guidelines.(Attachment #1)
Please be noted of template change. When using the template also read the guideline carefully. (Attachment #0)
Procedure of nomination of thesis committee and submitting related documents has been changed. Please read the attached manual carefully. (Attachment #2)
Please observe the research ethics when writing your thesis, and be fully aware of the contents written on the research ethics pledge. Fill in the ‘Pledge of Observance of research ethics’ form and submit it to your affiliated college(school) administrative office by the deadline of nominating thesis committee
⑤Contents announced in this announcement includes common graduation requirements. Each department(School) or major can have own requirements so please double check your affiliation‘s requirements.

2. Guidelines for thesis defense

① Defense Guidelines 
- In consideration of the COVID 19 status, student and advisor can discuss and choose how to conduct thesis defense among following 3 options : ① Offline Defense, 
② Online Defense, ③ Simultaneous On&Offline Defense (The same criteria will be applied if student can't enter Korea, but students must follow advisor's guidance)
- If option ②, 
③ is adopted, it is recommended to use a classroom or conference room that can accommodate more than twice the number of participants.​

② Guidelines for related documents
- Using E-Signature is permitted. But be sure the file resolution is not too low.
- Nomination of Thesis / Doctoral Disseration Examining Committee: Students should nominate the thesis committee through portal. Committee members'(Except advisor) signature can be omitted (Only obtain student and advisor's signature) (Electronic signature is allowed)
- Masters Thesis Doctoral Dissertation Approval Form: All committee members' signature must be obtained. (Electronic signature is allowed)
※ When obtaining e-signature, ① 
Insert the electronic signature picture file into MS Word format or ② Use the PDF form attached and submit it in one document

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.